Για κάθε επαγγελματία έρχεται η στιγμή που αναρωτιέται τι θα μπορούσε να κάνει καλύτερα -ή τι δεν έκανε αρκετά καλά- ώστε να γίνει πιο αποτελεσματικός ή πιο παραγωγικός στη δουλειά του. Ο Ασφαλιστής για παράδειγμα, μέσα σε μια χρονιά θα μιλήσει με πάρα πολλούς ανθρώπους και θα συναντήσει πολλούς από αυτούς, λίγοι είναι όμως αυτοί που στο τέλος θα αποφασίσουν να αγοράσουν.

 

Ένας τρόπος να μάθει το γιατί δεν αγόρασαν είναι πολύ απλά, να τους ρωτήσει τι θα ήθελαν περισσότερο από αυτόν. Και για να κάνει ακόμη καλύτερη δουλειά, θα μπορούσε, μόλις ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο επαφών μαζί τους, να τους στείλει ένα σύντομο ερωτηματολόγιο αξιολόγησης στο mail τους, κάτι που δεν θα τους πάρει πάνω από ένα ή δύο λεπτά να συμπληρώσουν. Το μυστικό είναι, πριν τελειώσει τη συνάντηση μαζί τους να τους ενημερώσει ότι πρόκειται να κάνει τη συγκεκριμένη κίνηση.

Ότι δηλαδή θα τους στείλει ένα πολύ σύντομο ερωτηματολόγιο, το οποίο θα ήταν πολύ χρήσιμο για αυτόν να του το στείλουν πίσω συμπληρωμένο, ζητώντας τους μάλιστα να απαντήσουν με αυστηρή διάθεση κριτικής μιας και η όλη διαδικασία στοχεύει στην βελτίωσή του.

Να τους ζητήσει δηλαδή, να τον βοηθήσουν να γίνει καλύτερος στη δουλειά του!

Το πιθανότερο είναι οι περισσότεροι αυτό να το εκτιμήσουν και να απαντήσουν  - στον κόσμο αρέσει να συναλλάσσεται με σοβαρούς επαγγελματίες οι οποίοι θέλουν να μάθουν τη γνώμη του και θέλουν να γίνουν και καλύτεροι στη δουλειά τους!

Ακόμη όμως και αν ο υποψήφιος πελάτης αμελήσει να στείλει απαντήσεις, είναι σίγουρο ότι η συγκεκριμένη κίνηση θα καταγραφεί στο μυαλό του και θα αφήσει πολύ θετική εντύπωση για τον Ασφαλιστή.

Το ερωτηματολόγιο μπορεί φυσικά να είναι προσαρμοσμένο στον τρόπο εργασίας και το προφίλ του καθενός, όμως είναι σημαντικό να περιλαμβάνει κάποιες βασικά στοιχεία.

Δηλαδή θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει ερωτήσεις για το τι αξιολογεί ως θετικό, τι ως αρνητικό. Στα αρνητικά δε, θα πρέπει να υπάρχουν περαιτέρω ερωτήσεις είτε για τα προϊόντα, είτε για τη δομή της επικοινωνίας, είτε για τη συμπεριφορά του επαγγελματία.

Επίσης, θα πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε και ερώτηση για τους λόγους για τους οποίους ο πελάτης δεν αγόρασε και τι αν συνέβαινε, θα τον έκανε να αγοράσει στο μέλλον!

Εννοείται ότι θα πρέπει να έχει ήδη έτοιμες απαντήσεις στη διάθεσή του για να επιλέξει αυτή που του ταιριάζει - αυτό εξοικονομεί πάρα πολύ χρόνο για τον ίδιο και βοηθά και τον Ασφαλιστή να φτάσει σε στατιστικά αποτελέσματα.

Όλη η διαδικασία μπορεί κάλλιστα να εφαρμοστεί και σε όσους έγιναν ή είναι πελάτες. Οι πληροφορίες που θα προσφέρει στον Ασφαλιστή είναι πολύτιμες. Αφού συλλέξει ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα απαντήσεων μπορεί να το μελετήσει, μόνος του ή με τη βοήθεια του Μάνατζέρ του αν έχει, και να εντοπίσει σε ποιους συγκεκριμένους τομείς και προς ποια κατεύθυνση μπορεί να αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο.

Είναι άξιο απορίας, σε ένα επάγγελμα όπως αυτό της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, που έχει κατεξοχήν να κάνει με την ανθρώπινη επαφή και που η αποτελεσματικότητά του επηρεάζεται από την αντίληψη των υποψηφίων είτε για τον επαγγελματία είτε για την παρεχόμενη υπηρεσία, γιατί δεν ζητείται συστηματικά  η άποψη και η κριτική των πελατών.

Είναι σημαντικό για κάθε Διαμεσολαβητή να ακούσει από αυτούς στους οποίους απευθύνεται κάθε μέρα, τι θετικό αναγνωρίζουν σε αυτόν, τι θα ήθελαν να κάνει καλύτερα σε αυτά που κάνει και τι θα τους έκανε τελικά να αγοράσουν - και μέσα από όλες αυτές τις πληροφορίες να κάνει τις αλλαγές που θα του φέρουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Ο Αϊνστάιν, o μεγαλύτερος ίσως, επιστήμονας της ανθρωπότητας, είχε πει:

"Αυτό που έχει σημασία είναι να μη σταματάμε να κάνουμε ερωτήσεις. Αν είχα μία ώρα για να λύσω ένα πρόβλημα και η ζωή μου εξαρτιόταν από τη λύση, θα ξόδευα τα πρώτα πενήντα πέντε λεπτά για να ορίσω την κατάλληλη ερώτηση. Γιατί με το που ήξερα την σωστή ερώτηση, θα μπορούσα να σε λιγότερο από πέντε λεπτά την απάντηση!"

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  • Μοσχονησίων 53, Νίκαια, 18453, Ελλάδα
  • +30 210 49 25 000
  • +30 210 49 12 111
  • info@webinsurance.gr